Massey Ferguson, un brand global al AGCO (NYSE:AGCO), are plăcerea de a anunța că modelul său MF 8S Dyna E-Power a devenit primul tractor care finalizează Morocco Desert Challenge.
Tractorul modificat a parcurs traseul și a terminat competiția pe locul 75 din 144 de participanți din toate categoriile, clasându-se pe locul 4 din 8 concurenți în categoria camioanelor. Această performanță subliniază cât de versatil și adaptabil poate fi MF 8S. Realizarea vine să completeze succesele anterioare ale MF în medii extreme, cum ar fi misiunile Antarctica 1 și 2, recordul mondial la arat și inițiativele umanitare precum Tractor'Dak și Africa Track.
„Echipa implicată a făcut o treabă fantastică pregătind tractorul pentru această aventură, demonstrând că MF 8S poate face față oricărui obstacol și poate funcționa eficient în orice mediu. Suntem încântați să fim primul tractor care finalizează această cursă solicitantă”, declară Jérôme Aubrion, Director de Marketing Massey Ferguson, Europa & Orientul Mijlociu.
„Sinergia dintre client, dealer și brand este reflectată în acest succes: este un exemplu grozav despre cum o idee a unui client, împărtășită cu un dealer, poate deveni o poveste de succes susținută de brandul Massey Ferguson”, adaugă el.
Transformarea modelului MF 8S dintr-un tractor agricol premium într-un model pregătit pentru raliu se datorează parțial lui Gilles Kuffer, Director al Kufferagri Sàrl. Acesta afirmă că transformarea tractorului într-o mașină de curse a fost o provocare inginerească incredibilă.
„Acest proiect scoate în evidență priceperea mecanicilor agricoli și tot ce pot realiza acești profesioniști,” spune Gilles. „A fost o aventură umană incredibilă, care a reunit resurse și competențe în jurul unui scop comun. Nu doar piloții au fost implicați – o echipă completă a făcut posibil ca tractorul să plece în fiecare zi. Interesul și entuziasmul publicului au fost și ele o adevărată plăcere.”
Fiind primul tractor care finalizează un Rally-Raid, au fost necesare mai multe modificări ale modelului MF 8S pentru a respecta regulile competiției. Tractorul a fost echipat cu anvelope Michelin Evobib VF 600/70 R30 pe față și VF 710/70 R42 pe spate, cu un sistem central de reglare a presiunii în pneuri PTG, capabil să umfle sau să dezumfle pneurile în 3,5 minute cu un compresor de 1800 l/min – o opțiune disponibilă prin MF By You, centrul de personalizare din Beauvais, Franța.
Modificări externe:
Cadru de protecție complet în jurul cabinei
Roată de rezervă cu macara pivotantă la 180°
Al doilea rezervor de combustibil
Comenzi modificate
Două scaune de curse cu centuri de siguranță
Sistem hidraulic independent față/spate
Suspensia axei față modificată
Viteză maximă de 75 km/h
Geamuri laterale înlocuite cu policarbonat
Oglinzi cu camere video
În căldura deșertului marocan, designul Protect-U al MF 8S, cu spațiul distinctiv de 24 cm între cabină și capotă, a fost esențial pentru limitarea transferului de căldură de la motor către cabina operatorului. Cabina spațioasă, cu o suprafață vitrata de 6,6 m² și un volum interior de 3,4 m³, a permis personalizarea pentru a acomoda două scaune de curse, cu comenzi de condus decalate.
Modelul MF 8S a menținut răcoarea în cabină în condițiile extreme ale deșertului datorită celor 14 prize de aer condiționat plasate strategic. Designul Protect-U optimizează, de asemenea, răcirea motorului, aspirând aer din spatele motorului – nu din față, ca sistemele tradiționale – ceea ce menține un flux curat și reduce încărcarea filtrului principal de aer.